Domů | Služby | Kontakt
Domů Ceníky a podmínky Naše letiště a letadla Osnova výcviku ULL Kontakt
AirKiss Škola 30 let

30 let zpátky

Zajímá vás, jak se o letectví psalo přesně před třiceti lety v zemi bratří Wrightů?

Připravili jsme pro vás malou ukázku ze 30 let starých časopisů Private Pilot a Air Progress.


    Přihlásit se k odběru novinek
  

  Máte otázky?
  Tel.: +420-603-811-572    E-mail: info@airkiss.cz
   Web: http://www.airkiss.cz

  Bude Váš!
  30 let zpátky

Jak se psalo o letectví
přesně před 30ti lety?

  


V letech 1974 a 1975 byla nejprodávanějším letadlem Cessna 150, největšími novinkami mezi malými letadly byly Piper Seneca II. a Piper Arrow II nebo Cessna 310-R, zrovna se začínaly v kabinách nejmodernějších letadel objevovat čitelné a přehledné přístroje, jak je známe dnes, Eric Burgin parkoval dopraváka za domem a nejlepším akrobatem vesmíru byl Jim Franklin...

Ale popořádku.

Připravili jsme pro vás ukázky ze dvou starých čísel časopisů Private Pilot a Air Progress. První ze září 1974 a Air Progress z ledna 1975.

Piper představil nový model Seneca II. vybavený 2 turbo motory s maximální rychlostí 225 mil v hodině.

Další novinkou Piperu byl Arrow II se zatahovacím podvozkem.

Kulaté letecké přístroje - budíky - v tehdejších letadlech také vypadaly jinak, než vypadají v dnešních moderních (i ultralehkých letadlech).

Jako kuriozita byl představen Ric-Jet, experimental vybavený motorem wankel.

Cessna představila dvoumotorový elegantní letoun - business-prop - 310-R

Jako o nejlepším akrobatickém pilotovi "ve vesmíru" se psalo o zarostlém Jimu Franklinovi

Pilot-penzista Eric Burgin si vedle svého domu v Anglii zaparkoval vyřazený dopravní letoun, aby si s ním mohli hrát jeho děti

Rotorway dělal business na malých jednomístných vrtulnících Scorpion.