Kde se vyskytuje internetová reklama, to všichni víme. Ale můžeme skutečně pochopit její vliv a hlavně dosah? Všechno je to tak trochu abstraktní a někde v hloubi duše, pokaždé když o něčem takovém čteme, tak si říkáme: „Pcha, ještě že se tohle mě netýká“. Jenomže ono se nás to týká a hodně. Často se bráníme myšlence, že jsme pod vlivem reklamy. A čím víc se tomu bráníme, tím je pravděpodobnější, že pod vlivem nějaké reklamy jsme. Může to být klidně jenom výhodná akce, může to být nákup pod taktovkou slevy, může to být jenom nečekaný kup nějakého výrobku, pro který jste se rozhodli na poslední chvíli. Všechno tohle je nějaký typ reklamy, který vás ovlivnil. A internetová reklama je mnohem vlezlejší a pobízivější než ta reálná.
Děti jsou nejvíce ohrožený druh na internetu
Čím více je reklama podbízivější a hloupější, tím více zaujme. A nelze ji uniknout. Můžete klidně omezit internetové stránky na nějaké oblíbené, postahovat si desatero adblocků, ale stejně se k tomu vašemu dítěti dostane reklama na nový monstertruck nebo panenkovský domeček. Můžete se snažit, jak chcete, ale řada stránek žije z reklamy. Děti jsou o to víc náchylnější na internetovou reklamu, protože ne všechny se opravdu zaměřují pouze na hračky a sladkosti. Jsou tu také reklamy, které jim nejsou určené, ale děti na ně stejně kliknou. Mnohokrát se stalo, že dítě získalo nějak přístup k bankovní kartě rodičů a začalo nakupovací peklo. Dítě si totiž neuvědomuje, že peníze jsou konečné, že někdy dojdou. Vidí kartu a pro ně je to neomezený zdroj sladkostí a jídla. Nedokáží si ještě představit, že za tím stojí jistá částka, na kterou se muselo dřít jistý počet hodin.
Klikáme na reklamy
Mladiství mohou také trpět ve svých raných stádiích puberty jistými nejistotami, hlavně co se týče velikosti některých částí – potom taková reklama, která spasí i „každého“ muže i chlapce vypadá jako doslova záchrana z nebe. To, že z daného důvěřivce akorát vytáhne pár tisíc za produkt, jehož efektivita je o něco málo lepší než hod kamenem, to už je vedlejší.